Oferty produktów finansowych, zakupów ratalnych

2017-10-22
Oferty produktów finansowych, zakupów ratalnych

Praktycznie każdy, czy to klient prywatny czy występując jako podmiot gospodarczy, ma codziennie do czynienia z reklamami i ofertami produktów finansowych, zakupów ratalnych. Banki na wiele sposobów promują kredyty, lokaty, rachunki i linie kredytowe. Również inne instytucje i firmy o charakterze finansowym zachęcają klientów. Kredyty czy pożyczki, oferowane na rynku produktów finansowych, konkurują oprocentowaniem, kosztami manipulacyjnymi, często dodatkowymi „atrakcjami”, jak chociażby odroczone spłaty. Co w praktyce oznacza, że zaciągając kredyt czy korzystając z pożyczki, spłatę można rozpocząć np. po kilku miesiącach. Bardzo powszechną formą kredytowania są także zakupy ratalne.

Sklepy, sieci handlowe mają podpisane umowy z bankami. Klient kupując na raty, podpisuje w siedzibie sklepu umowę, w której zobowiązuje się do spłaty zobowiązania na konto danego banku, według ustalonego i zaakceptowanego przez strony harmonogramu. Niezależnie od formy dofinansowania, promocji, atrakcyjnych warunków i instytucji, z którą podpisuje się umowę, należy pamiętać o terminowych wpłatach, spłacie zobowiązania. W przeciwnym razie trzeba liczyć się z dodatkowymi kosztami, jakimi są odsetki, a w skrajnych sytuacjach – z postępowaniem egzekucyjnym.